Noodweer

5 december 2019 - Dehesa De Campoamor, Spanje

Er komt noodweer aan, de voorspellingen zijn om bang van te worden, wij zitten in een stralend zonnetje aan de Sangria en kunnen ons er niets bij voorstellen. De volgende dag maandag ziet de wereld er al anders uit, zware bewolking en veel harde windstoten. De waarschuwingen zijn niet van de lucht, waarschijnlijk komt er weer een Dana zoals die in september, er wordt code rood afgegeven:

blijf weg van de stranden en kliffen, wegen zullen hier en daar worden afgesloten, moet je er niet uit blijf dan binnen. De verwachting is dat dit op dinsdag zijn top bereikt en aanhoud tot tenminste donderdag.

We besluiten de waarschuwingen niet in de wind te slaan en slaan voor de zekerheid een “overlevingspakket” in waarmee ik bedoel voldoende water, melk en brood, want verder heb ik altijd wel genoeg in het fuikkie.

Wat ik jullie nog niet verteld heb dat we een mega zoektocht hadden om een kerstboom te scoren want met Chan Bart en de kinderen in aantocht met Kerst werd dat in mijn hoofd toch wel weer heeeeeeeel belangrijk. 🎄🎄🤶

Op naar de winkels om buiten het overlevingspakket ook maar gelijk kerstversieringen te kopen, tenslotte als je binnen moet blijven kun je net zo goed van de nood een deugd maken. De gekte sloeg toe in mijn bol dus ik dacht ik koop ook maar een springvorm om een appeltaart te bakken😂 ik was compleet in de veronderstelling dat we eeuwig ingegraven zouden zitten en ........dat is niks voor een buitenkat zoals Krijn mij altijd noemt. Maar het werd echt bar en boos getuige de foto’s dus boom opgetuigd enzovoort.
Vandaag is het vrijdag en dat is het vreemde van dit land, ik doe de rolluiken open en een stralend zonnetje lacht me toe. Wind weg, regen weg, heerlijk weer.....blijft ongelofelijk.
De kerstboom lijkt plotseling ver weg en we rijden een stukje de bergen in om foto’s te maken van de Spaanse bomen die bijna geplukt gaan worden. Prachtig ennu die op mijn schaal heb ik niet gepikt🤭😜maar eerlijk gekregen van vrienden. Ennu de foto’s staan helaas weer in omgekeerde volgorde maar alla , tis wat het is.

Nou allemaal een gezellige Snikkelaas en tot schrijfs.

A9B563B1-05A9-46F6-A62E-6C0119B5FE3379E3D143-D453-4F82-A3A3-3FD61346ACB5A9B563B1-05A9-46F6-A62E-6C0119B5FE33F98D53A1-3191-403B-BCDC-1C8ABADFECB9538C0C60-99F9-4AB7-92E4-2183665F873D4E838657-5CA2-465F-A8AB-5098BBFA3A30A7DE4EEE-F2AD-4B6B-9F4F-A4F8B9FC8541767643AC-3792-4031-9766-EFFD67ACEAF198FFB017-1171-4AB6-82A3-31C1856DC6DFF5318058-62A1-403D-BF18-21D68FC48252

1. Truus:
    5 december 2019
    Ontzettend leuk dat de Hoek naar jullie toe komt🎄🌴 met de feestdagen
  2. Nel:
    5 december 2019
    Ja Truus, daar zijn wij zo blij mee heerlijk💖🎄
  3. Stefanie:
    6 december 2019
    Heeeel mooi dat je een kerstboom hebt gezet en ik moet zeggen hij ziet er top uit!!!😍

Dikke kus uit Rosmalen
  4. Chantal:
    6 december 2019
    😍😍mooie boom maarruh mam het is donderdag😂😂😂. Heerlijk verhaal weer maar wat zielig weer voor de mensen daar. Ik hoop dat het een minder heftige impact heeft dit keer.
    😘😘❤❤
  5. Nel:
    6 december 2019
    Tjonge....jij bent de enige die het ziet, ja het was donderdag maar dat krijg je hè als je je moeder opsluit dan gaat ze dom lullen😂😂
  6. Kitty van den Boom:
    6 december 2019
    Je Boom ziet er Top uit,en wat het slechte weer betreft het is hier meegevallen gelukkig.Het heeft veel s’avonds geregend en s’nachts.Maar als ik de weergoden moet geloven gaat het er vandaag goed uitzien.Dus ik zou zeggen alvast fijn weekend en mooi weer👍💋
  7. Cas en Ronald:
    6 december 2019
    Je kunt het er maar druk mee hebben...😱😂😂
  8. Wil:
    6 december 2019
    Nou eerlijk is eerlijk je heb een mooi boompje gescoord. En geniet maar lekker daar.
  9. Jeannette:
    7 december 2019
    Gezellig met de kerstboom maar gelukkig dat het zonnetje weer schijnt, hier is het somber.