Het kan vriezen en het kan dooien

20 januari 2020 - Dehesa De Campoamor, Spanje

Vrijdag 17 januari zitten we zoals gewoonlijk s’middags heerlijk aan het strand te genieten van het zonnetje. Er is slecht weer op komst dus pluk de dag en naar de maan met die boodschappen, zaterdag niks aan het handje dus hup het zonnetje in , ik volg de berichten en zie dat het toch echt menens word. Als de sodemieter proviand halen en ingraven. Nog geen half etmaal verder gaat de beer los, er worden waarschuwingen uitgestuurd en rondom Murcia wat zo ongeveer 60 km verderop is valt sneeuw. Dat komt er een officieel bericht van het Spaanse Ministerie, gevolgd door een soortgelijk bericht uit Nederland. Code rood ! Luchthaven Alicante Elche wordt gesloten en kort daarna ook Valencià. De nieuwe storm met windvlagen van 80 tot 100 km per uur stuurt ook sneeuw en een overvloed aan regen onze kant op. De stormdame heeft de prachtige naam “Gloria” nou een Glorie is het zeker niet te noemen, in September van het vorig jaar was er al een alles verwoestende storm. De hulpverleners werkten met man en macht en vele vrijwilligers ruimden de troep op om zo snel mogelijk stranden te cleanen en mensen te helpen. Helaas! Het lijken de zeven plagen wel, het houdt dus niet op! Op dit moment is een ander deel van de Costa Blanca de grote klos waaronder Torrevieja, Calpe, Benidorm om er maar een paar te noemen. Vanmiddag, het was even droog, zijn wij toch een kijkje gaan nemen op onze favoriete strandje aan Mill Palmeras. De schade was niet zo groot als in September maar strand?... bijna helemaal weg.
Alles lijkt een spookstad, bijna niet voorstelbaar dat het na woensdag gewoon weer doodleuk prachtig weer word?! Zo dat is weer een ervaring rijker......ook in Spanje kan het vriezen of dooien. Of.......? Toch het klimaat wat langzaam maar zeker naar de klote gaat in de hele wereld, kijk naar Australië en nu Canada ! Ik denk aan alle mensen die hierdoor getroffen zijn en kan alleen maar hopen dat wij droge voeten houden!💞

E200340F-CA60-48D3-9683-B6935A62297269890E4D-F266-45F1-B5CC-FE343C52065840AF2045-0087-442A-9F61-8D2FF697008B6A257A43-B55A-4674-8410-90E2F5CAC7734510A39D-590D-4F11-B8F1-297C47670EB963DBF125-70DA-4285-8D24-770713887281

1. Chantal:
    20 januari 2020
    Ohhh Jezus is dat ons strandje?? Wat erg !!!!
    En die sneeuw, niet te geloven. Het lijkt Oostenrijk wel. Echt bizar!!!😱😱😱😱😱
  2. Nel: